Koncepcja pracy
z dziećmi w naszym przedszkolu, to koncepcja integralnej realizacji zadań
i treści programowych wszystkich obszarów edukacyjnych,
a więc traktowanie rozwoju dziecka
w sposób całościowy. Tak rozumiana realizacja programu zapewnia równoczesne oddziaływanie na różne sfery osobowości małych dzieci. Zapewnia też stosowanie różnych metod
i form pracy
z dziećmi, a także równoczesną realizację zadań poznawczych, kształcących
i wychowawczych.
Zarówno zadania główne, jak
i wspomagające działalność naszego przedszkola staramy się realizować przy współudziale rodziców lub opiekunów dzieci. Wobec nich nasza placówka stara się pełnić funkcje doradczą
i wspomagającą działania wychowawcze. Pomagamy
w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka,
a w razie potrzeby
w podejmowaniu wczesnej interwencji specjalistycznej. Informujemy
o postępach dziecka, uzgadniamy kierunki pracy
i zadania do wykonania oraz sposoby postępowania przy ich realizacji.
Edukacyjna działalność nauczycieli naszego przedszkola zgodnie z podstawą programową, ma na celu:
-
wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji
-
budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co dobre i co złe
-
kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek
-
rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi
-
stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych
-
troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych
-
budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
-
wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne
-
kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej ( do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej
-
zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej